Aktywny Samorząd w roku 2025 oferuje m.in. możliwość dofinansowania do protezy kończyn, nabycia wózka elektrycznego czy adaptacji samochodu dla osoby niepełnosprawnej. Czytaj więcej.
Wybierz:
Wózek inwalidzki manualny V100 przede wszystkim cechuje wieloma funkcjami regulacji istotnych parametrów np. wysokość od podłoża i głębokość siedziska, wysokość i głębokość podparcia pod łokieć. Wtrzymały wózek V100 zapewnia udźwig do 130kg. Ponadto model V100 posiada certyfikaty potwierdzające wysoką jakość produktu.
Producent: Vermeiren
koła na szybkozłącze
regulowana poduszka podłokietnika
podłokietniki odchylane i wyciągane
podnóżki wyciągane i odchylane na boki
całkowita długość: 1010mm
całkowita szerokość: 570,600,620,640,660,680mm
szerokość siedziska: 390,420,440,460,480,500 mm
miejsce potrzebne do wykonania obrotu: 1500mm
waga wózka: 18kg
regulacja podłokietników: 220-240mm
kąt wjazdu: 7°
średnica koła: 480-540mm
waga osoby użytkującej: 130kg
szerokość wózka po złożeniu: 300mm
wysokość oparcia bez poduszki: 420mm
głębokość siedziska: 430-450mm
do 150% wartości limitu NFZ
To jest wyrób medyczny. Dla bezpieczeństwa używaj go zgodnie z instrukcją lub etykietą. W przypadku wątpliwości skonsultuj się ze specjalistą, gdyż ten wyrób medyczny może nie być odpowiedni dla Ciebie.
Wypełnij formularz kontaktowy, a nasz specjalista skontaktuje się z Tobą, aby odpowiedzieć na Twoje pytania i zaproponować najlepsze rozwiązanie dopasowane do Twoich potrzeb.
Wyszukiwarka
Relax-Med Oświadczenie o dostępności
Relax-med. sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.relax-med.pl
Data publikacji strony internetowej:
Oświadczenie sporządzono dnia 31.03.2025 r.
Dane teleadresowe
Relax-med. sp. z o.o.
Adres: ul. Piasta 21, 44-200 Rybnik
E-mail: info@relax-med.pl
Telefony:
32 42 262 31 (biuro),
530 189 858 (rehabilitacja),
530 221 380 (sklep)
Zgodność ze standardami
Serwis jest zgodny ze standardami W3C:
HTML5
WCAG 2.1 (poziom AA)
CSS3
Zgodność z prawem polskim i międzynarodowym
Serwis relax-med.pl spełnia wymagania zawarte w Ustawie o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z dnia 4 kwietnia 2019 r. Ustawa ta wskazuje, że serwisy publiczne musza spełniać wymagania dostępności. Powołuje się ona przy tym na specyfikację Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) w wersji 2.1 na poziomie AA.
www.relax-med.pl spełnia także zapisy dokumentów:
• Deklaracja Ministrów z 11 czerwca 2006
Kompatybilność
Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych takich jak np. Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
Pełna obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy samej klawiatury jak i myszki.
Wygląd
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące:
• zmiana wielkości czcionki
• zmiana kontrastu
• całość serwisu oparta jest na stylach CSS.
Serwis obsługuje skróty klawiaturowe ułatwiające nawigację:
• Alt+1 – włączenie trybu czytnika ekranu lub menu dostępności,
• M – przejście do menu,
• H – przejście do nagłówków,
• F – przejście do formularzy,
• B – przejście do przycisków,
• G – przejście do elementów graficznych.
Interfejs dostępności i dodatkowe funkcje
Strona internetowa www.relax-med.pl posiada interfejs dostępności, który umożliwia osobom z niepełnosprawnościami samodzielne dostosowanie wyglądu i funkcjonalności strony do swoich potrzeb. Wśród dostępnych opcji znajdują się m.in.:
• Profile dostępności:
o Tryb bezpieczny dla osób z epilepsją (eliminuje błyskające elementy),
o Tryb dla osób niewidomych (zgodność z czytnikami ekranu),
o Tryb dla osób z dysleksją i trudnościami poznawczymi,
o Tryb dla osób z ADHD,
o Tryb dla osób z ograniczeniami ruchowymi (pełna obsługa z klawiatury),
o Tryb dla osób z wadami wzroku (np. zaćma, jaskra).
• Dostosowania wyglądu:
o Zmiana wielkości i rodzaju czcionki,
o Zmiana odstępów między wierszami i znakami,
o Dostosowanie kolorystyki (kontrast, tryb ciemny, monochromatyczny itp.),
o Wyróżnianie linków, nagłówków i elementów aktywnych,
o Zatrzymywanie animacji (wideo, GIF-y, CSS).
• Dodatkowe opcje:
o Wirtualna klawiatura,
o Regulacja rozmiaru i koloru kursora,
o Tryb drukowania,
o Tłumaczenie skrótów i pojęć z wykorzystaniem powiązania z Wikipedią i Wikisłownikiem.
Informacje szczegółowe dotyczące dostępności strony
• Język stron serwisu jest prawidłowo określony w kodzie strony,
• Tytuły stron – prawidłowo osadzone w całym serwisie; każda strona ma swój własny, unikalny tytuł, tworzony w oparciu o jeden, ustalony wzorzec.
• W całym serwisie zadbano o konsekwentną nawigację
• Zagwarantowana jest możliwość pominięcia bloków
• Nagłówki są prawidłowo zagnieżdżone w całym serwisie.
• Listy są prawidłowo użyte w całym serwisie.
• Wszystkie Formularze zostały prawidłowo zbudowane i opisane
• Linki są prawidłowo opisane tak by informowały o swoim celu także poza kontekstem
• Nawigacja jest spójna i logiczna w całym serwisie.
• Ruch, animacje, banery – żaden element serwisu nie miga w tempie szybszym niż 3 razy na sekundę.
• Fokus oraz tabindex – każdy element nawigacji ma wyraźne obramowanie na aktywnym elemencie strony, a nawigacja za pomocą klawisza Tab jest logiczna.
• W całym serwisie zastosowany jest kontrast wymagany standardem WCAG 2.0 na poziomie AA
Rozdzielenie struktury i wyglądu – strony serwisu są dostępne i czytelne po wyłączeniu obsługi CSS. Brak błędów składniowych HTML.
• Odtwarzacze video dostosowane są dla osób korzystających wyłącznie z klawiatury
• Wszystkie elementy graficzne mają zrozumiały tekst alternatywny lub możliwość ustawienia takiego tekstu przez redaktora.
• Wszystkie strony powinny mieć możliwość stosowania nagłówków w prawidłowej hierarchii.
• Serwis nie jest zbudowany na bazie tabel, traktowanych jako element konstrukcji layoutu.
• Wszelkie mechanizmy nawigacyjne „grupy odnośników” są przedstawione za pomocą list nieuporządkowanych.
• Kolejność nawigacji oraz czytania, określona za pomocą kolejności w kodzie HTML jest logiczna i intuicyjna.
• Architektura informacji jest logiczna, przejrzysta, spójna i przewidywalna.
• Elementy nawigacyjne oraz komunikaty nie polegają tylko na charakterystykach zmysłowych jak np.: kształtu, lokalizacji wizualnej lub miejsca czy dźwięku.
• Odnośniki zamieszczone treściach artykułów odróżniają się od pozostałego tekstu nie tylko kolorem, ale i dodatkowym wyróżnieniem np. podkreśleniem.
• Po wczytaniu strony www nie jest od razu odtwarzany dźwięk.
• Kontrast treści w stosunku do tła wynosi co najmniej 4,5:1.
• Serwis posiada wersję kontrastową posiadającą taką samą zawartość i funkcjonalność co wersja graficzna.
• Serwis jest prawidłowo wyświetlany w systemowym trybie wysokiego kontrastu (system Microsoft Windows, przeglądarka Internet Explorer).
• Typografia tekstów i kontrasty są zaprojektowane pod kątem czytelności.
• Po powiększeniu w przeglądarce rozmiaru czcionki do 200% nie następuje utrata zawartości lub funkcjonalności serwisu.
• Treści nie są przedstawione jedynie za pomocą grafiki, jeśli ta sama prezentacja wizualna może być zaprezentowana jedynie przy użyciu tekstu. Wyjątkiem jest tekst, który jest częścią logo lub nazwy własnej produktu.
• Fokus jest widoczny, wzmocniony i spełnia minimalne wymagania kontrastu.
• Wszystkie informacje, które są automatycznie przesuwane i widoczne dłużej niż 5 sekund lub automatycznie się aktualizują posiadają mechanizm, który pozwala na ich zatrzymanie lub ukrycie.
Odnośniki będące częścią nawigacji jak np. rozwinięcia artykułów („więcej”, „czytaj więcej”) są uzupełnione tak, aby były zrozumiałe i jednoznacznie informowały użytkownika, dokąd go zaprowadzą lub jaką akcję wykona.
• Poza standardową nawigacją zapewniona są przynajmniej dwa sposoby odnalezienia informacji jak np. mapa strony i wyszukiwarka.
• Zdefiniowany jest główny język dokumentu adekwatny do wersji językowej. Mechanizm edycji treści ma możliwość definiowania języka dla poszczególnych treści zamieszczonych na podstronach (atrybut lang).
• W całym serwisie mechanizmy, które powodują przy zmianie ustawień jakiegokolwiek komponentu interfejsu użytkownika, automatyczną zmianę kontekstu.
• Serwis zawiera mechanizm ostrzegający o otwieraniu się wybranych stron w nowym oknie.
• Wszystkie pola formularzy są opatrzone etykietami. Etykiety jednoznacznie informują o błędach lub sukcesie po ich wypełnieniu. W przypadku wystąpienia błędów system sugeruje jego rozwiązanie.
• W serwisie nie stosuje się rozwiązań weryfikujących i zabezpieczających opartych na mechanizmie CAPTCHA
• Zapewniona jest całkowita zgodność ze standardami HTML i CSS całego serwisu (zarówno szablonów, jak i kodu generowanego z edytora treści, w którym pracuje redaktor).
• Serwis może zawierać technologie wymienione w dokumentach WCAG 2.0 jako wspierające dostępność jak np.: Java Script, PDF, ARIA.
• W serwisie zastosowano wytyczne odnośnie strony kontrastowej przygotowanej na potrzeby osób niepełnosprawnych (np. czarne tło, żółte i białe litery).
• Wszystkie teksty w alternatywnej wersji kolorystycznej mają prawidłowy kontrast
• Odnośniki, które w wersji normalnej mają dobry kontrast tekstu do tła są zachowane w wersji kontrastowej
• Przycisk przełączenia na wersję kontrastową jest dobrze widoczny
• W wersji kontrastowej dobrze widoczny jest przycisk powrotu do pierwotnej kolorystyki.
• Serwis ma możliwość powiększania czcionki, przy czym:
o Przycisk powiększenia zmienia nie tylko tekst artykułu, ale również wielkość tekstu nawigacji i innych bloków treści strony
o Powiększenie działa w obrębie wszystkich podstron
o Przyciski powiększenia są widoczne
o Przyciski powiększenia są dostępne z poziomu klawiatury.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Paulina Gajdeczka kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 531 689 398 oraz mailowo pgajdeczka@relax-med.pl.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacja o dostępności architektonicznej
Relax-med. sp. z o.o.
ul. Piasta 21, 44-200 Rybnik
Do budynku prowadzą 2 wejścia od ul. Piasta.
Wejście główne do budynku z podjazdem dla niepełnosprawnych przez drzwi jednoskrzydłowe. W budynku nie ma windy. Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. W sklepie i na rehabilitacji nie jest dostępna pętla indukcyjna. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W sklepie nie ma możliwości skorzystać z wideotłumacza.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym.
Sklep czynny jest od poniedziałku do piątku od 9.00 do 17:00, a w soboty 9:00- 13:00 .
Biuro jest czynne od poniedziałku do piątku od 8:00 do 16:00.
Rehabilitacja czynna jest od poniedziałku do piątku od 8:00 do 20:00.
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej.
Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Ustawodawca dopuścił możliwość zapewnienia dostępu alternatywnego, w sytuacji gdy zakres wskazany we wniosku jest niemożliwy lub znacznie utrudniony, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych.
Niewywiązanie się z obowiązku zapewnienia dostępności uprawnia wnioskodawcę do złożenia skargi do Prezesa Zarządu PFRON, która – aby być rozpatrzona – musi zawierać:
• dane kontaktowe wnioskodawcy,
• wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
• wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
• wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Prezes Zarządu PFRON, w drodze decyzji, nakazuje podmiotowi publicznemu zapewnienie dostępności lub odmawia nakazania podmiotowi publicznemu zapewnienia dostępności, w przypadku gdy podmiot publiczny wykaże, że nie zapewnił dostępności, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, a zapewnił dostęp alternatywny, a także gdy z innych względów skarga jest bezzasadna.
Żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji.
Żądanie powinno zawierać:
• dane osoby zgłaszającej żądanie,
• wskazanie strony internetowej lub aplikacji mobilnej,
• wskazanie preferowanego sposób kontaktu,
• wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.
Zapewnienie dostępności cyfrowej powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
W przypadku, gdy dotrzymanie ww. terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, jednocześnie określa, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Odmowa zapewnienia dostępności cyfrowej przez podmiot publiczny lub odmowa skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem uprawniania do złożenia skargi do podmiotu publicznego w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich.